همه چیز در مورد استارتاپ ها

ساخت وبلاگ

۱- ابتدا باید به یک سوال اساسی درباره کسب و کارتان پاسخ دهید: ” چرا کسی باید از محصولات یا سرویس های شما استفاده کند؟”. جالب است بدانید که بسیاری از صاحبان کسب و کار قادر به پاسخ این سوال نیستند. داشتن یک ایده برای ساخت یک برند کافی نیست، شما باید بتوانید پاسخ سوال فوق را بیابید.

۲- تفاوت شما با دیگران چیست؟ وجه تمایز شما با سایر رقبا چیست؟ از دلایل احساسی برای برقراری ارتباط میان مشتریان و برندتان استفاده کنید و آن ها را به این وسیله ترغیب کنید که به شما وفادار بمانند.

۳- همانطور که پیش از این گفته شد، برند باید ساده و منحصر به فرد باشد. روی ساخت لوگو سرمایه گذاری کنید.

۴ – برند شما، باید به سادگی آن چه را که انجام می دهید انتقال دهد.

۵ – ثبات داشته باشید. ثبت یک برند به معنای آن نیست که بدانید چه کارهایی باید انجام دهید. در واقع برند به شما یادآور می شود که چه کارهایی نباید انجام دهید.

تاثیر بازاریابی و برند سازی در رشد استارتاپ

بازاریابی و داشتن یک برند مناسب به یک استارتاپ کمک می کند که بتواند وارد عرصه رقابت شود. یک نام تجاری مناسب می تواند یک امتیاز بزرگ در این رقابت به حساب آید به ویژه هنگامی که برندهای رقیبتان خصوصیات مشابهی با شما دارند.
ایجاد یک برند مناسب مستلزم آن است که به بررسی بازار پیرامون خود و مشتری هایتان بپردازید. ثبت برند به مشتری های شما این اطمینان را می دهد که شما آمده اید که بمانید! چه حسی دارید وقتی که وارد حساب کاربری خود در فیس بوک یا گوگل می شوید؟ آیا حس می کنید که فردا صبح که از خواب بیدار می شوید آن ها نیز کسب و کار خود را تعطیل کرده اند؟! البته که نه، و دلیل این اطمینان هم این است که این شرکت ها اقدام به ثبت برند نموده اند و هویتی را در بازار ارائه داده اند که به معنای حضور و ارائه سرویس به متقاضیان برای مدت طولانی است.
با توسعه یک برند برای استارتاپتان، در واقع اعلام می کنید که شما برای ارائه سرویس هایتان به طور طولانی مدت فعالیت خواهید داشت. این کار این حس را به مشتری انتقال می دهد که شما در کسب و کاری قابل اعتماد و معتبر هستید.
اینکه از القای چه حسی در برند خود استفاده کنید بستگی زیادی به نیاز مشتری ها و محصولات و سرویس های که ارائه می دهید دارد. اما به طور کلی اعتماد، اعتبار و اصالت یه حسی هستند که اگر بتوانید آن ها را به مشتریان خود انتقال دهید، آن گاه برند موفقی ساخته اید.

منبع:

 

همه چیز در مورد استارتاپ ها...
ما را در سایت همه چیز در مورد استارتاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ahmad aliahmadishadi بازدید : 178 تاريخ : جمعه 29 بهمن 1400 ساعت: 4:51

– یکی از مهمترین مزایا و دلایل ثبت برند برای استارتاپ ها، کمک به هویت بخشیدن آن هاست. یک برند فقط لوگوی یک شرکت نیست بلکه چیزی فراتر از یک اسم یا طرح است. در واقع برند معرفی کننده شخصیت کسب و کار شماست. به همین دلیل است که استارتاپ ها نیاز دارند که یک برند مناسب را برای معرفی کسب و کار خود انتخاب کنند. ایجاد یک دید مناسب موفقیت استارتاپ در آینده را تضمین می کند و انجام این کار از ابتدا، بسیار ساده تر است.

– علاوه بر موارد گفته شده، ثبت برند برای استارتاپ ها از آن جهت مهم است که بسیاری از استارتاپ ها به دلیل عدم مشخص کردن درصد مشارکت و یا نداشتن شراکت نامه همان ابتدا با شکست رو به رو شده اند، زیرا برای ثبت برند نیاز است که یکی از شرکای استارتاپ دارای مجوز یا جواز کسبی در همان حوزه فعالیت استارتاپ باشد.

 

اهمیت برندسازی برای استارتاپ ها

استارتاپ ها باید برند مناسبی را برای خود انتخاب کنند و این پروسه را جدی بگیرند. زیرا برند یک کسب و کار نشان دهنده کلیت آن است و مخاطبان آن استارتاپ را با برند آن می شناسند. در ادامه مواردی را بیان می کنیم که نشان می دهد چرا انتخاب برند در استارتاپ ها از اهمیت بالایی برخوردار است:

– شفاف شدن مسیر کسب و کار و ایجاد استارندارد ها

– نشان دادن چهره ای باتجربه و شایسته از کسب و کار

– ایجاد یک هویت سازمانی

– ارتباط  مستقیم با مشتریان

– انتقال پیام و داستان کسب و کار از طریق برند به مشتریان

– و…

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af/

همه چیز در مورد استارتاپ ها...
ما را در سایت همه چیز در مورد استارتاپ ها دنبال می کنید

برچسب : ثبت برند استارتاپ, نویسنده : ahmad aliahmadishadi بازدید : 171 تاريخ : جمعه 29 بهمن 1400 ساعت: 4:47

ایده جدید، باید بتواند نیاز موجود را به گونه ای برطرف نماید که هم مشتری احساس رضایت بیشتری داشته باشد و متوجه تفاوت بین عملکرد استارت اپ و رقبای موجود در بازار شود و هم سودی که استارت اپ برای آن راه اندازی شده است نصیبش شده و بتواند به زیست خود در بازار هدف با قدرت ادامه دهد.
ایده های خلاقانه کسب و کار، از آن جهت مهم هستند  که ایده جالب و در عین جذابی باشد که تکرار روش های موجود نباشد و بتواند به روشی تازه و نوین و البته به صرفه تر یا مفیدتر خواسته های افراد درگیر در بازار هدف استارتاپ را مرتفع نماید.
بنابراین توان رقابتی که ایده های خلاقانه کسب و کار می توانند برای استارتاپ ایجاد کند، می تواند ضامن موفقیت کسب و کار نوین در گرفتن سهم از بازار کار شود.

 

نوآوری در کنار خلاقیت، عامل موفقیت استارتاپ

ایده خلاقانه هنگامی باعث موفقیت یک استارتاپ می شود که به نوآوری در آن استارت آپ منتهی شود. از آنجایی که امروزه بازار رقابت در میان استارتاپ ها بسیار داغ و دشوار شده است، نقش نوآوری نیز بسیار پررنگ تر شده است. استارتاپ هایی که ایده های خلاقانه خود را تجاری کرده اند و با استفاده از آن نیازی از جامعه را رفع کرده اند، به نوآوری رسیده اند. در واقع استارتاپ های موفق با تجاری کردن و کاربردی کردن ایده، از خلاق بودن به نوآوری رسیده اند.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d9%84%d8%a7%d9%82%d8%a7%d9%86%d9%87-%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1/

همه چیز در مورد استارتاپ ها...
ما را در سایت همه چیز در مورد استارتاپ ها دنبال می کنید

برچسب : ایده های استارتاپی, نویسنده : ahmad aliahmadishadi بازدید : 163 تاريخ : سه شنبه 26 بهمن 1400 ساعت: 18:35

در کنار خوبی ها و امتیازاتی که با کار کردن در یک استارتاپ می توانید تجربه کنید، معایبی نیز وجود دارد که به برخی از آنها می پردازیم:

  • وقتی در یک استارتاپ کار می کنید، زمان دیگر در اختیار شما نیست. مثلا هیچ ذهنیتی از ۹ یا ۱۷ ساعت کار در روز وجود ندارد؛ این دقیقا همان چیزی است که در برخی کسب و کارهای بزرگ می بینیم.
  • ساختن یک کسب و کار موفق، یک فرآیند طولانی است و با فراز و نشیب همراه است. باید کمی صبر داشته باشید، چون موفقیت در چنین محیط هایی یک مسیر بدون حادثه نیست.

مطالعه مطلب  راه اندازی استارتاپ‌ پیشنهاد می شود.

 

  • کار کردن در یک تیم و در یک استارتاپ یک تجربه شخصی تنش زاست، شما بعضی اوقات فکر می کنید روی کوهی از احساسات هستید. استرس و اضطراب، در مسیر همیشه همراه شماست.

در آخر اینکه موفقیت همیشه تضمین شده نیست، حتی اگر شما و همکاران تان در یک استارتاپ از هیچ تلاشی فروگذاری نکنید. امنیت کاری حتی در کسب و کارهای بزرگ همیشگی نیست مانند شرکت های بزرگی مانند پارس الکتریک،ارج،آزمایش و... که همگی ورشکست شدند. اگر شما علاقه مند به کار در یک استارتاپ هستید، باید همیشه از خودتان این سوال را بپرسیدکه ترجیح می دهید:

  1. شغلی داشته باشید که در آن بتوانید مهارت های خود را به طور کامل توسعه بدهید اما با حقوق و مزایای کم و در زمان کوتاه
  2. در یک کسب و کار با ساختاری یکپارچه کار کنید، با یک وظیفه مشخص و اینکه تأثیر خیلی کم اما امنیت شغلی داشته باشید؟

معیار ها و ایده آل های شما از شغل آینده تان در انتخاب شما تاثیرگذار است. بدانید که تلاش ها و فداکاری های شما در مدت زمان کم همیشه پاداش درازمدت خواهد داشت. در آغاز راه روی توسعه شخصی خود سرمایه گذاری و فکر کنید که چگونه می توانید مثلا از ۳۰سالگی سهم خود را از بازار کسب و کار به دست آورید.و در آخر اینکه در استارت آپ ها شما اعتبار علمی بدست خواهید آورد که گاهی در مجامع بین المللی مطرح و قیمت گذاری میشود.

 

منبع:

https://roocket.ir/articles/advantages-and-disadvantages-of-working-in-a-startup

همه چیز در مورد استارتاپ ها...
ما را در سایت همه چیز در مورد استارتاپ ها دنبال می کنید

برچسب : کار در استارتاپ, نویسنده : ahmad aliahmadishadi بازدید : 145 تاريخ : پنجشنبه 21 بهمن 1400 ساعت: 23:08

  • شما این فرصت را خواهید داشت که در زمینه های مختلف شرکت تجربه کسب کنید. معمولا در استارتاپ ها برای صرفه جویی در هزینه ها، مسئولیت ها بین اعضای تیم تقسیم می شود و همه افراد به تمام بخش های کار تا حدودی مسلط می شوند.در واقع شما در استارت آپ ها به یک فرد همه هن حریف تبدیل خواهید شد که به تمام جواتب کار مسلط خواهید بود.
  • هر کس سهم خود را در پیشبرد روند کار دارد. فعالیت و نقش شما مستقیم روی موفقیت استارتاپ اثر خواهد گذاشت. به این ترتیب رضایت شخصی شما به عنوان یک فرد تأثیرگذار در گروه بیشتر خواهد شد و شما به عنوان یک فرد مستقل در گروه مسئولیت بزرگی را بر عهده خواهید گرفت.
  • محیط کار در یک استارتاپ همیشه پویا و معمولا متشکل از جوان هایی است که هرکدام پتانسیل و ظرفیت های به خصوصی دارند. شما از شمار ساعت هایی که در محیط کار هستید، هیچ وقت خسته نخواهید شد.

مطالعه مطلب واژگان استارتاپی پیشنهاد می شود.

 

  • محیط استارتاپ ها به طور کلی خیلی رسمی نیست و تا حدودی سلسله مراتب در آن تعریف نمی شود. بنابراین شما در کنار تیم احساس می کنید مانند یک خانواده هستید. مانند زمانی که در یک تیم فوتبال، خوردن نوشیدنی با مربی تیم هرگز غیر معمول تلقی نمی شود، فضای محیط کار هم فضایی دوستانه و غیر رسمی است.
  • در چنین محیط هایی معمولا فرآیند های کاری کوتاه تر طی می شوند و قوانین کمتری وضع می شود. این امر به تیم اجازه می دهد روند کار سریع تر انجام شود و اینکه تغییرات یا اصلاحات در سازمان خیلی سریع تر شکل گیرد.

منبع:

https://roocket.ir/articles/advantages-and-disadvantages-of-working-in-a-startup

همه چیز در مورد استارتاپ ها...
ما را در سایت همه چیز در مورد استارتاپ ها دنبال می کنید

برچسب : کار در استارتاپ, نویسنده : ahmad aliahmadishadi بازدید : 180 تاريخ : پنجشنبه 21 بهمن 1400 ساعت: 23:07

در اینجا می خواهم یک گزارش استارتاپ ویکند روان و به زبان ساده از یک رویداد استارتاپ ویکندی برای شما ارائه دهم تا اگر هنوز موفق نشده اید در این رویداد حاضر شوید با کلیات موضوع آشنا گردید و تا حدودی بدانید قرار است در این رویداد چه اتفاقی رقم بخورد.
بطور عمومی استارتاپ ویکند (در ایران) از عصر روز چهارشنبه آغاز می گردد و در جمعه شب به پایان می رسد. جهت برگزاری این رویداد بهتر است یک پیش رویداد برگزار شود و علاقه مندان با موضوعیت رویداد، نحوه ارائه ایده، برنامه رویداد و … تا حدودی آشنا شوند.
شما جهت ثبت نام داوطلبان در این برنامه می توانید در سایت ایوند یک رویداد (رایگان یا همراه با هزینه) تعریف نمایید و از داوطلبان رویداد ثبت نام به عمل آورید.

مطالعه مطلب حمایت از استارت آپ در سایت پیدایش پیشنهاد می شود.

 

روز اول

در روز اول و پس از حضور در رویداد کارت خود را تحویل خواهید گرفت، تسهیلگر رویداد فرایند ۵۴ ساعته حضور شما در رویداد را بازگو خواهد کرد، منتور های رویداد را به شما معرفی می کند و سپس از شما می خواهد ایده های خود را در شصت ثانیه برای حضار ارائه نمایید.
عموما اگر پیش رویداد در خصوص ایده پردازی برگزار شده باشد شاید به تعداد دو سوم جمعیت ایده شکل بگیرد و اگر شرکت کنندگان هیچ ذهنیتی نداشته باشند احتمالا باید منتظر حداکثر تعداد یک سوم جمعیت برای ارائه ایده باشید.
شما باید در زمان ارائه ایده ها خیلی خوب به آنها گوش کنید و موارد دلخواه را انتخاب کنید و در کاغذ رای ثبت نمایید. سپس رای گیری در خصوص ایده ها انجام می گردد و صاحبان ایده مشغول جمع کردن تیم خود می شوند.
صاحبان ایده باید بتوانند برای تیم خود از همه تخصص ها، کارشناس جذب کنند، مثلا برنامه نویس، بازاریاب، فروش، گرافیست و…. لازم به توضیح هست که چه برای جذب نیرو و چه برای جذب رای صاحبان ایده آزادند که تبلیغات انجام دهند.

 

روز دوم

در ابتدای روز دوم بوم کسب و کار به کاربران توسط یکی از منتور ها آموزش داده می شود و سپس تیم ها موظف هستند این بوم را با کمک و گرفتن مشاوره از منتور ها تکمیل نمایند. پر واضح است عدم تکمیل این بوم باعث می شود ایده ناقص بماند و خوب و درست به آن پرداخته نشود، به نوعی شاید بتوان عنوان کرد که تکمیل این بوم پیش نیاز مراحل بعدی کار است.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b5%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%ad%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be%db%8c/

همه چیز در مورد استارتاپ ها...
ما را در سایت همه چیز در مورد استارتاپ ها دنبال می کنید

برچسب : استارتاپ ویکند, نویسنده : ahmad aliahmadishadi بازدید : 176 تاريخ : دوشنبه 18 بهمن 1400 ساعت: 13:14

تاریخچه تشکیل شتابدهنده‌ ها به سال 2005  در بریتانیا باز می‌گردد. این شرکت توسط پل گراهام و شرکایش با نام وای کامبینیتور ( Y Combinator) تاسیس شد. این شرکت در هر سال استارتاپ‌های زیادی را به مصاحبه دعوت کرده و از میان آن‌ها دو ایده خاص و قوی را انتخاب می‌کند.
بعد از انتخاب استارت‌آپ‌ها، به طور کامل به آن‌ها در زمینه‌های مختلف مشاوره، سرمایه برای رشد و ارتباطات کمک کرده و در ازای آن 7 درصد از سهام شرکت را به نام خود می‌زند. در حال حاضر شرکت‌های اکسلریتوری بسیاری در سراسر جهان مشغول به فعالیت هستند اما هنوز شرکت وای کامبینیتور یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین آن‌ها در دنیا به شمار می‌رود. 
این شرکت تا کنون در بیش از 700 پروژه بزرگ دنیا همکاری داشته، با 1400 سرمایه گذار در ارتباط بوده و ارزشی بیش از 30 میلیارد دلار دارد. 

 

شتاب دهنده استارتاپ

شتاب‌دهنده‌ها در ایران

سابقه تاسیس و فعالیت این شرکت‌ها در ایران، چندان زیاد نیست. سال 1393 را می‎توان آغاز فعالیت چند شرکت به عنوان شتاب دهنده دانست که توانستند به تعدادی از صاحبان ایده برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خود کمک کنند.
در چند سال گذشته استارت آپ و هر آنچه که به آن مربوط می‌شود، بیش از پیش مورد توجه افراد قرار گرفته است. به طوری که سالانه شاهد آن هستیم که تعداد شرکت‌های شتاب دهنده و ایده‌های استارت آپ رو به افزایش است.
 

مراحل همکاری با شتاب دهنده‌ها چگونه است؟

اگر شما نیز یک ایده استارت آپ و فکری نو دارید، کافی است با تعدادی از شتاب دهنده‌ها آشنا شوید. شتاب دهنده‌ها در هر سال ایده‌های مختلفی را دریافت کرده و آن‌ها را توسط تیم تخصصی خود بررسی می‌کنند. اگر استارت آپ شما از فیلترهای اولیه آن‌ها بگذرد، شما را در مرکز پذیرش می‌کنند.
در یک دوره یک تا سه ماهه، فعالیت حرفه‌ای شتاب دهنده‌ها آغاز شده و مفاهیم اصلی مورد نیاز کسب و کار شما مانند آینده کاری، تشخیص وضعیت بازار، شناخت هویت مشتری، کار بر روی نمونه اولیه و مدل تجاری، تشکیل تیم متخصص و غیره را به شما آموزش خواهند داد.
مرحله دوم که به آن مرحله شتاب نیز می‌گویند، زمان آغاز به کار است. اگر کسب و کار شما از مرحله دوم نیز امتیازهای لازم را کسب کرده باشد، شتاب دهنده سرمایه لازم جهت آغاز کار را در اختیار شما قرار داده و در ازای آن بخشی از سهام شرکت بین 10 تا 20 درصد را به نام خود می‌زند.
این بازه زمانی معمولا بین 3 تا 6 ماه طول می‌کشد و شما به عنوان صاحب ایده و کسب و کار باید تمام تلاش خود را برای دریافت نتیجه و بازدهی به کار بگیرید. البته خوبی همکاری با شتاب دهنده‌ها علاوه بر تامین سرمایه آن است که شما در تمامی مراحل و چالش‌ها تنها نیستید و کادر متخصص شتاب دهنده‌ها در هر زمینه‌ای پشتیبان شما خواهند بود.
در انتهای دوره شتاب، نمونه تجاری آماده شده تا به سرمایه گذاران معرفی شود. خدمات یا محصولات استارت اپ در روز نمایش یا Demo Day در یک رویدادی به سهام داران معرفی می‌شود تا برای فعالیت اصلی و حرفه‌ای ایده، سرمایه گذاری کنند. البته همان طور که در بالا نیز اشاره شد، شرکت شتاب دهنده تا پایان فعالیت شرکت استارت آپ به عنوان یکی از سهام داران باقی مانده و سود دریافت می‌کند.

منبع:

https://modireweb.com/Everything-you-need-to-know-about-accelerators

همه چیز در مورد استارتاپ ها...
ما را در سایت همه چیز در مورد استارتاپ ها دنبال می کنید

برچسب : شتابدهنده های کسب و کار, نویسنده : ahmad aliahmadishadi بازدید : 162 تاريخ : جمعه 15 بهمن 1400 ساعت: 21:07

بهتر است بدانیم به طور علمی و تخصصی این موسسات دارای چه ویژگی های مشترک و منحصر به فردی هستند.

  • ویژگی نخست آن است که دوره فعالیت این موسسات در استارت‌آپ‌ها ثابت است. همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد این دوره کوتاه مدت و معمولا 3 ماهه است.
  • فعالیت این موسسات بر پایه کار گروهی و هم فکری است. صاحبان ایده، افراد متخصص در موسسات شتابدهنده و افرادی که در زمینه فعالیت صاحب نظر هستند، بارها و بارها با یکدیگر وارد جلسه شده و به صورت گروهی هم فکری و تصمیم‌گیری می‌کنند.
  • هدایت این موسسات از ابتدا تا انتها بر پایه آموزش و منتورینگ است. ممکن است شما و تیمتان در حوزه کاری خود از بسیاری از مسائل غافل باشید و یا اطلاعاتی راجع به آن‌ها نداشته باشید. تیم شتاب‌دهنده از همان ابتدا هر آنچه که مورد نیاز شما است را به صورت تخصصی به شما آموزش می‌دهد.
  • بعد از مدت زمان تعیین شده، همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، شتاب‌دهنده از روند فعالیت استارت آپ خارج شده و به یکی از سهام داران آن تبدیل خواهد شد.

 

شتاب دهنده ها


بعد از پایان دوره شتاب‌دهنده چه اتفاقی برای کسب و کارها می‌افتد؟

همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، بعد از دوره شتاب‌دهنده، در یک روز مشخص تعدادی از پروژه‌های اکسلریتور در روز نمایش به سرمایه گذاران معرفی شده تا بتوانند سرمایه‌گذار کلان و اصلی خود را پیدا کنند. اما آیا تمامی پروژه‌ها موفق به جذب سرمایه خواهند شد؟ پاسخ به این سوال خیر است. برای پروژه‌های معرفی شده در روز نمایش سه حالت کلی می‌تواند اتفاق بیفتد.

  • ایده استارت آپ می‌تواند سرمایه گذار کلان و اصلی خود را پیدا کرده و فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کند.
  • ایده استارت آپ ممکن است به طور کامل در روز نمایش رد شده و نتواند هیچ سرمایه گذاری پیدا کند.
  • در حالت سوم، ایده ممکن است مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته اما نمی‌تواند در ارزش گذاری، سرمایه گذار اصلی خود را پیدا کند. در این شرایط به ایده استارت آپی و تیم آن چند ماه فرصت داده می‌شود تا بتواند ایرادهای احتمالی را رفع کرده و در روزهای نمایش دیگر شانس خود را امتحان کند.

 

سود شتاب‌دهنده‌ها از کجا تامین می‌شود؟

در یک شتاب دهنده معمولا به طور همزمان چند پروژه و استارت آپ وارد می‌شوند و این موسسات تنها وقت و انرژی خود را روی یک مساله نمی‌گذارند. اما در این میان چه سودی نصیب این موسسات خواهد شد؟ شتاب‌دهنده‌ها قبل از آغاز فعالیتشان با صاحبان کسب و کار قرارداد بسته و بخشی از سهام شرکت را می‌خرند. در این صورت اگر ایده و کسب و کار به نتیجه برسد، شتاب‌دهنده‌ها جز سهام داران شرکت بوده و سود سالانه دریافت خواهند کرد. 
 

تاریخچه تشکیل شتاب دهنده‌ها

تاریخچه تشکیل شتاب‌دهنده‌ها به سال 2005  در بریتانیا باز می‌گردد. این شرکت توسط پل گراهام و شرکایش با نام وای کامبینیتور ( Y Combinator) تاسیس شد. این شرکت در هر سال استارتاپ‌های زیادی را به مصاحبه دعوت کرده و از میان آن‌ها دو ایده خاص و قوی را انتخاب می‌کند.
بعد از انتخاب استارت‌آپ‌ها، به طور کامل به آن‌ها در زمینه‌های مختلف مشاوره، سرمایه برای رشد و ارتباطات کمک کرده و در ازای آن 7 درصد از سهام شرکت را به نام خود می‌زند. در حال حاضر شرکت‌های اکسلریتوری بسیاری در سراسر جهان مشغول به فعالیت هستند اما هنوز شرکت وای کامبینیتور یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین آن‌ها در دنیا به شمار می‌رود. 
این شرکت تا کنون در بیش از 700 پروژه بزرگ دنیا همکاری داشته، با 1400 سرمایه گذار در ارتباط بوده و ارزشی بیش از 30 میلیارد دلار دارد. 

 

منبع:

https://modireweb.com/Everything-you-need-to-know-about-accelerators

همه چیز در مورد استارتاپ ها...
ما را در سایت همه چیز در مورد استارتاپ ها دنبال می کنید

برچسب : نقش شتابدهنده در استارتاپ, نویسنده : ahmad aliahmadishadi بازدید : 146 تاريخ : جمعه 15 بهمن 1400 ساعت: 21:03

شتاب‌دهنده چیست و چه‌کاری انجام می‌دهد؟

شتاب‌دهنده استارتاپ‌ها چه هستند و چگونه کار می‌کنند؟ این روزها سروصدای زیادی مبنی بر انتخاب یک شتاب‌دهنده خوب برای استارتاپ‌ها راه افتاده است اما آیا این انتخاب می‌تواند یک مسیر هوشمندانه‌ای برای آغاز کار شما باشد؟

اولین شتاب‌دهنده توسط یک کارآفرین و سرمایه‌گذار آمریکایی به نام پل گراهام در سال 2005 ایجاد شد. وی تصمیم گرفت مقدار کمی از سرمایه خود را بر روی یک گروه فناور سرمایه‌گذاری کند و آن‌ها را در ادامه مسیر حمایت کند. درواقع نیت اصلی او این بود که به‌جای عملکردی مشابه مانند سرمایه‌گذاران فرشته یا سرمایه‌گذاران فردی، علاوه بر کمک‌های مالی حمایت‌های دیگری هم از این تیم کارآفرین داشته باشد.

مطالعه مطلب شتاب دهنده چیست پیشنهاد می شود.

 

از آن زمان به بعد مفهوم شتاب‌دهنده به خارج از مرزهای آمریکا هم گسترش یافت و مراکز زیادی در اروپا هم راه‌اندازی شد. تا مدت‌ها محققان نمی‌توانستند تعریف ثابتی از این مراکز شتاب دهی ارائه کنند اما آنچه در تمام این تعاریف ثابت بود این است که همگی بر این باورند که شتاب‌دهنده درواقع مجموعه‌ای از برنامه‌های از پیش تعیین‌شده است. در این مجموعه برنامه‌ها به استارتاپ‌ها خدماتی شامل آموزش، مربی‌گری؛ شبکه‌سازی و سرمایه ارائه می‌شود. چیزهایی که در سایر روش‌های سنتی سرمایه‌گذاری دیده نمی‌شد.

شتابدهنده

 

شتاب‌دهنده‌ها با مراکز کار اشتراکی هم تفاوت دارند زیرا در مراکز کار اشتراکی تنها فضایی برای رشد و نمو اولیه استارتاپ در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود اما خدمات شتاب‌دهنده‌ها بسیار وسیع‌تر و متنوع‌تر است.

برای تشکیل یک شتاب‌دهنده به چه عناصری احتیاج داریم؟

  • یک برنامه با مدت‌زمان مشخص که معمولاً بین 6 تا 12 ماه است. به صورتی که تاریخ شروع و پایان آن مشخص باشد؛
  • گروهی از استارتاپ‌ها یا کسب‌وکارهای نوپا؛
  • گروه متنوعی از مربیان مجرب برای آموزش و حمایت از استارتاپ‌ها؛
  • انتقال دانش؛
  • یک برنامه آموزشی مدون؛
  • وجود یک فرآیند استاندارد به‌منظور انتخاب تیم‌ها.

اگر یکی از شرایط فوق در مجموعه‌ای وجود نداشته باشد نمی‌توان آن را شتاب‌دهنده دانست! درواقع وجود این مجموعه از عوامل یک شتاب‌دهنده را می‌سازد و باعث کارآمدی آن برای یک استارتاپ می‌شود.

منبع:

https://lawmingo.com/mag/about-accelerators/

همه چیز در مورد استارتاپ ها...
ما را در سایت همه چیز در مورد استارتاپ ها دنبال می کنید

برچسب : شتابدهنده های کسب و کار, نویسنده : ahmad aliahmadishadi بازدید : 175 تاريخ : جمعه 15 بهمن 1400 ساعت: 20:57